Reklamační řád

I. Úvodní ustanovení
   1. Tento reklamační řád je vystaven společností FastCharm s.r.o., se sídlem
Polanecká 803/72, Svinov, 721 00 Ostrava, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném
FastCharm s.r.o., IČO: 10868160, tel. 724 588 063, email: [email protected] (dále jen
„Prodávající“).
   2. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění
práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými
mezi zákazníkem a Prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

II. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
   1. Zákazník může uplatnit reklamaci přes stránky FastCharm.cz.
   2. Zákazník uplatňuje reklamaci osobně Polanecká 803/72, Svinov, poštou na adrese
Polanecká 803/72, Svinov, nebo emailem na adrese [email protected] . Nákup
reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
   3. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada
objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady,
znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
   4. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady
hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot
a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení
zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č.
91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
   5. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo
uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a
dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a
době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
   6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady
musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění
reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí
této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

III. Rozsah práv z vadného plnění
   1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost
zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými
předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský
zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně
spotřebitele“).
   2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající
odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
       a. má zboží vlastnosti, které si Prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
       b. se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
       c. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
       d. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
   3. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho
opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku
přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození
zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
   4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již
při převzetí.
   5. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 3.2 výše, může zákazník požadovat i dodání
nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada
týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné,
může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li
vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
   6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě
nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy
odstoupit.
   7. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového
zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou
slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat
nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající
nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné
obtíže.
   8. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží
věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
   9. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží (s výjimkou uvedenou v čl. 3.8 níže). To neplatí:
       a. u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
       b. na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
       c. vyplývá-li to z povahy věci.
   10. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:
       a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
       b. na odstranění vady opravou věci,
       c. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
       d. odstoupit od smlouvy.
   11. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez
souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako
neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že
vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní
ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li zákazník své právo včas, má práva podle
čl. 3.12 až 3.14.
   12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění
vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
   13. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy,
může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající
odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí
zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
   14. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může
zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu
nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.

IV. Závěrečná ustanovení
   1. Reklamační řád byl vypracován ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně
spotřebitele.
   2. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem,
zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
   3. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01.01. 2022.